رئيس پليس راهور تهران بزرگ با بيان اينکه احتمال يکطرفه شدن خيابان‌هاي اطراف خيايان وليعصر وجود دارد، گفت: وضعيت حمل‌ونقل عمومي تعيين مي‌کند که وضعيت آمد و شد در معابر به چه صورت باشد.

سرهنگ سيد هادي هاشمي چهار گزينه براي خيابان آفريقا مطالعه شد و با مطالعات دقيقي که سه ماه انجام شد اين خيابان يکطرفه شد.

وي با تأکيد بر اينکه مطالعات مربوط به گذشته است، گفت: تمام حجم سفرها و وضعيت ادارات اوضاع و احوال ترافيکي منطقه، حجم معابر و دسترسي‌هاي آنها مطالعه شد و سعي کرديم تا آنجايي که مي‌شود با اصلاحات هندسي مشکل ترافيک را در اين خيابان مرتفع کنيم.

سرهنگ هاشمي با بيان اينکه اصلاحات انجام شده نيز آزمايشي است، گفت: سعي کرده‌ايم محدوديت‌ها را به حداقل برسانيم تا مردم دچار مشکل نشوند.

وي با بيان اينکه يکطرفه شده خيابان آفريقا در پي يکطرفه شدن خيابان وليعصر اتفاق افتاد، افزود:‌ حمل و نقل عمومي بايد توسعه پيدا کند. ما به جاي اينکه به فکر جابجايي خودرو‌ها باشيم بايد به فکر جابجايي آدم‌ها باشيم.

ظرفيت معابر ما محدود است و يک سال و نيم تا 2 سال ديگر خيابان‌هاي تهران قفل مي‌شود. بايد براي حمل‌ونقل عمومي فکري کنيم و چاره‌اي جز اين نداريم. همانطور که دنيا چاره‌اي جز اين نداشت.

وي در مورد بر اينکه آيا به فکر يک‌طرفه کردن خيابان‌هاي اطراف وليعصر هستيد؟ گفت: براي توسعه حمل‌ونقل عمومي اگر قرار شد خياباني يکطرفه شود اولويت با حمل‌ونقل عمومي است. حمل‌ونقل عمومي تعيين مي‌کند که وضعيت ترافيکي و آمد و شد در معابر به چه صورت باشد.

رئيس پليس راهور تهران بزرگ درخصوص اينکه آيا خيابان جديدي در شهر تهران براي يکطرفه شدن مطرح است يا نه گفت: پيشنهاد من اين است که در تمام بزرگراه‌هاي تهران خط ويژه اتوبوس احداث شود. خطوط ويژه هم در بزرگراه‌هاي شرقي غربي و هم در بزرگراه‌هاي شمالي جنوبي به صورت حلقه و رينگ مسافرتي شکل بگيرد تا مردم راحت‌تر بتوانند مسافرت بکنند.

وي افزود: به اين صورت سفرهاي مردم قابل مديريت است. بايد اوضاع را به گونه‌اي ترسيم کنيم که شهروند بداند زماني که از خانه خارج مي‌شود چه زماني به محل کار و مقصد خود مي‌رسد و اين زماني محقق خواهد شد که خطوط اتوبوسراني تندرو به صورت رينگ يکديگر را تحت پوشش قرار دهد. /100

انتهای پیام/

کد خبر 138806265